tirsdag, november 21, 2006

Snart voksen

Ungdommen Britt er redd for å bli voksen. Det er forståelig. Det var jeg også da jeg var ung.
Nå regner jeg med at jeg snart må kunne betegnes som voksen. Jeg skal jo tross alt være en rollemodell både for min unge mann og vårt lille barn...

Britts voksentest ser slik ut (mine svar i bold):

Jobb (1p)
Visittkort (1p)
Deltatt på konferanse med overnatting (1p)

Bor hjemme hos foreldrene (-2p)

...dette går jo knallbra så langt

Samboer (1p)
Forlovet (1p)
Gift (2p)
Skilt (3p)
Eier eget hus (2p) Det er jo i hovedsak bankens, men allikevel...
Har en bil (1p, kombi + 1p)
Hund (1p)
Lån (1p)
Delt økonomi (1p)
Pensjonssparing (1p)
Gjør storhandel (1p)
Bruker kundekort (1p)
Handler bevisst på rabatt-tilbud eller benytter rabattkuponger (2p)
Har hushjelp/vaskehjelp/praktikant/eller lignende (1p)
Har oppvaskmaskin (1p)


... hvis det er voksent å ha oppvaskmaskin omfavner jeg voksendommen enda mer

Dobbeltseng (2p)
Har juletre i jula (2p)
Grå hår (1p)
Cellulitter (1p)
Abonnerer på morgenavis (1p)
Løse sudoku (1p)
Velge å ikke ta telefonen (2p)
Pusse vinduer (1p)
Plukke sopp (2p)
bruker msn (-1p)

... denne var litt lei da, men OK, vi tåler det

Parmiddag (1p)
Vinsmaking (1p)
Dansekurs (1p)
Feste til gamle 70-talshits. (1p)
Drikke Konjakk alt. calvados til kaffen (1p)
Gå til sengs før 23.00 hver kveld på ukedagene (1p)
Foretrekke sofaen hjemme framfor utekveld med venner(1p)
Spille bingo (1p)
Syns Idol-Aleksander/ Idol-Vivian er dritdigg (-1p)
Ha hofteproblem (1p)
Ha bilradioen innstilt på P1 (2p)
Bli overrasket over ”ungdommen nå til dags” (2p)

... den siste der er jeg litt ambivalent til, jeg kan jo ikke si at det "overrasker" meg, selv om jeg syns de kanskje gjør litt teite ting med livet sitt. Jeg gir meg selv 1 poeng.

0-15 p - IKKE gammel
16-25 p – Godt på vei…
Over 25 p – Nå er du der!

Hæh? Ikke voksen med 21 poeng? Hva vil du ha fra meg??? Skal man liksom måtte spille bingo for å bli regnet med i de voksnes rekker nå til dags? Hæ? Er det rettferdig? P1?
Er dette en oldingtest eller?

- voksen, stolt og relativt snart førti -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes faktisk det er bare deilig å være en såkalt voksen.

Kristine sa...

Jeg og!

alliene sa...

Haha - denne skal jeg prøve! Lev i spenning... Har en annen post jeg må gjøre ferdig først! ;)

Anonym sa...

22poeng! (Vi gjør f.eks. storhandel vi, men kona mi ler av meg når jeg påberoper meg grå hår)

Anyway, jeg har sagt dette mange ganger og aner ikke lenger hvor og av den grunn er det en fare for at jeg gjentar meg selv...

Jeg er ikke voksen, har ingen planer om å bli voksen.
Forresten, jo, jeg skal bli voksen. På dødsleie, noen&80 år, et par minutter før det hele stopper skal jeg si:
- Uh! Hva skjedde? Aha, jasså. det er sånn det er å være voksen... arrgh!

Sånn rekker jeg å ha vært voksen engang også :-p

M:)rten

Kristine sa...

Jeg liker ganske godt å være voksen. Jeg er ikke helt sikker på om alle ville være enig i at jeg er spesielt voksen, men jeg er nå det. Og det er topp!

Du bør ikke vente til din døyande dag, det er vel verdt å forsøke nå.

Og hvis du ikke liker det, så er det bare å gå tilbake til en juvenil tilstand igjen. Nema problema.