fredag, april 28, 2006

A Clockwork Orange

Når jeg nå en gang sitter her - riktignok med mitt flunkende nye falkeblikk - med tildels knusktørre øyne foran de finfine HP-skjermene mine, hadde jeg tenkt å legge inn et dramatisk bilde fra "A Clockwork Orange".

Et skikkelig dramatisk bilde av Alex med det ekle "holde øynene åpne under enhver omstendighet-stativet", og med en skummel hånd inn fra siden som drypper en gang i blant....

Men så kom jeg over dette bildet:

gloda

Er det ikke fantastisk! Hurra for at det er fremdeles er noen som rett og slett bare er søte når de skal være morsomme og kreative. Ned med hardslående satire og knivskarp ironi - frem for fredelig frukthumor!

Men jeg måtte ta med et bilde av Alex allikevel:


Au.

Les boken og se filmen, men drøm om en liten klokke som er laget av appelsin. Tikk-takk.

Det minner meg på at det er altfor lenge siden vi har laget Chicken tikka masala....

Ingen kommentarer: