onsdag, april 30, 2008

Sykehusdialog

Kl 06:00

Litt fjern barnepleier kommer inn med lillejenta.
- her er det en liten som lengter etter mamma

Jeg våkner etter 4-5 timers søvn
- hei
Reiser meg (forsiktig) opp i sengen
- hvor er sengen hennes?

Fjern barnepleier vugger på barnet og ser ut over byen
- hmph?
- hvor er sengen hennes, jeg må ta en tur på do før jeg gir henne
- hmph?
- sengen?
Tomt blikk
-jeg må bare en tur på do først
Endelig øyekontakt
- nei DET har jeg ikke tid til å stå og vente på, jeg får hente sengen.

Når jeg kommer ut fra do sover lillejenta som en stein i min seng (så sulten og lengtende var hun) og pleieren kommer inn med sengen (så lang tid tok det).

Sukk.

Ellers står det bra til. Så bra faktisk at både gamla og lillejenta er å betrakte som "skrekkelig spreke" etter keisersnittet, og er overflyttet til pasienthotellet.

De som vil ha detaljer får ta en tur innom på Øvre Fremad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Da er det bare en ting å si:

GRATULERER!!!

M:)rten

Kristine sa...

Tusen takk! Det er jo galskap å utsette seg for sånt en gang til, men de er nå skrekklig fine de små. Tross alt.

Gratulerer selv. Med ny hjemmeside og med husprosjekt i rurale strøk. Nemi er glad og fornøyd med en landlig tilværelse, håper jeg? Nå er vel ikke Sunde urbanitetens høyborg akkurat, men alikevel...