tirsdag, februar 06, 2007

Ferdigmat på Fremad

I dag vil vi gjerne anbefale en deilig og lettvint middag basert på det nyeste medlemmet i den stolte Prior-familien: Crispy Wings.

På Fremad serverte vi denne nymotens delikatessen med en liten gresk vri:
ovnsbakte grønnsaker med timian og kanel, og en stor porsjon tzatziki.

Ovnsbakte grønnsksvarianter har vi beskrevet fryktelig mange ganger her på Fremad, men husets tzatziki er så vidt jeg erindrer ikke beskrevet tidligere.

Tzatziki på den kjappe måten:

Man tager et par desiliter gresk yoghurt eller eventuelt Tines matyoghurt, river en halv agurk på råkostjernet (la den renne av seg i en sil), riv et fedd hvitløk, tilsett pepper og salt og bland godt. Sitron kan være godt også.... og mynte...

Lag litt mye, så kan du tygge litt godis med dip utover kvelden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finnes det i bloggen din, et eller annet sted, en utsøkt oppskrift (ikke for komplisert) som er perfekt for sånne helger hvor min kone og jeg plutselig har hele huset for oss selv...?

M;-)rten

Kristine sa...

Det høres hyggelig ut!
Min umiddelbare anbefaling vil være: Breiflabb med artisjokk og tomatsalat
http://mat-for-3.blogspot.com/2005/07/n-er-det-snart-ferie-nesten.html

Det er kjapt, enkelt og veldig godt!

Og en veldig god anledning til å drikke en knallgod chablis Premier Cru

Jeg har store planer om å lage en indeks her, men det går litt tregt...