tirsdag, januar 30, 2007

Gamle venner

I går hadde jeg en litt mystisk opplevelse.

Min mor kunne fortelle meg at en gammel venn - Sveinung - hadde blitt far til tvillinger.

Dette er kanskje ikke så mystisk i seg selv. Men poenget er at Sveinung er en veldig flott og hyggelig mann som jeg ikke har hatt kontakt med på mangfoldige år. Og da mener jeg mangfoldige år og absolutt ingen kontakt.

Sveinung er tallknuser av rang og jobber for en Australsk bank i Singapore. Hvorfor vet min mor at han har fått tvillinger?

Hun har lest det i avisen, sier hun. Javel? Annonse i Stavanger Aftenblad? Sveinung?

Nei, hun leste om Spellemannsprisen. Javel?

Lillebroren til Sveinung kunne ikke være tilstede og ta i mot prisen som beste mannlige artist fordi han var i Singapore og trente på å være onkel for Sveinungs nyfødte tvillinger.

Aha!

Det er av mødrene man skal ha det...

Ingen kommentarer: